vrijdag 25 november 2011

Donderdag 24 november

Iedereen was heel enthousiast aan het begin van de dag omdat er wat lekkers in de schoentjes zat. Piet had ook nog wat gekke dingen gedaan: op de tafel van Yvet haar laatjes, haar stoeltje en een rol WC-papier, op de tafel van Kay-dee zijn stoel met daarop een kruk, op de tafel van Rick een plant met de pietenmuts van Rick, op de tafel van Kevin zijn stoel met de mijter van Sint. Piet had ook nog een lange brief geschreven.
(Ik heb net geprobeerd een foto van de brief in dit weblog te zetten maar de brief is dan niet leesbaar dus heb ik hem weer verwijderd. U kunt hem in de klas lezen.)
Tijdens het eten van de traktatie hebben we naar het Sinterklaasjournaal gekeken.  Daarna zijn we verder gegaan met VLL. Groep 1 moest drie controletaken maken en groep 2 ging aan de slag met werkbladen. Na deze werkbladen hebben we een kleurplaat met opdracht gemaakt over Sinterklaas.

In de rekenles zijn we met een nieuw project begonnen: Op de markt. Vijf appels, ik koop er drie, dan heeft de marktman er nog twee, hij legt er weer vier bij, dan liggen er weer zes. Groep 1 heeft het cijfer 8 geoefend en groep 2 het cijfer 2. Zowel de 8 als de 2 zijn moeilijk om goed te schrijven.
Heel leuk vonden de kinderen ook het verhaal van De witte piet. U kunt dit verhaal terugvinden op yurls pagina Sinterklaas, derde kolom. Het zijn twee delen van ongeveer 20 minuten. Echt heel leuk. Vooral als Sinterklaas gaat zwemmen!!!

1 opmerking:

  1. De witte Piet is idd een hele leuke film! Ik heb met mijn groep vanmiddag een stukje gekeken, maar dan via youtube! Ik had de video, maar na 10 jaar is deze grijs gedraaid en overzetten op dvd is helaas niet gelukt.

    Groetjes,
    Astrid

    BeantwoordenVerwijderen