dinsdag 20 september 2011

Dinsdag 20 september

Wat vind ik het fijn om u te vertellen wat we vandaag allemaal gedaan hebben. De kinderen kwamen vanmorgen allemaal vrolijk binnen. Het is leuk om te zien hoe de kinderen tijdens de inloop bezig zijn. Iedereen kiest een werkje waar hij of zij zin in heeft. Tot 10.10 uur stond VLL op het rooster. We begonnen de les met een gesprek n.a.v. de praatplaat in het leesboekje. Het onderwerp van het gesprek was: ben jij wel eens met je fiets gevallen, hoe kwam dat, was je gewond. Daarna hebben we letters geflitst. Het digibord laat in een hoog tempo de letters zien die de kinderen geleerd hebben. Ik kan de snelheid instellen. De kinderen hebben het het liefste op de hoogste snelheid. Tijdens het zelfstandig werken hebben de kinderen drie werkbladen gemaakt plus de opdrachten die op de werkkaart stonden. Ik riep de kinderen om de beurt bij me om woorden op het digibord te lezen. Van 10.30 uur tot 11.15 uur stond de gymles op het rooster: een tikspel, een balspel en spelletjes met de Swinxs. Na de gymles schrokken we even toen Chloe vast zat op de WC. Terwijl ik met Chloe praatte, opende mijnheer Ger de deur. Mijnheer Ger kreeg een dikke knuffel van Chloe. We hebben nu afgesproken om in de gymzaal de WC-deur niet meer op slot te doen. Terug op school hebben we ons fruit genomen en wat gedronken. We hebben nog even wat gelezen en toen was het tijd voor de lunch.
's Middags hebben we eerst de vissen afgemaakt. Morgenmiddag ga ik ze ophangen. Na de handenarbeidles hebben we nog gerekend en geschreven. Het onderwerp van de rekenles was splitsen: 6 kan ik splitsen in 6 en 0, 5 en 1, 4 en 2, 3 en 3, 2 en 4, 1 en 5, 0 en 6. Voor sommige kinderen was dit best moeilijk.
Tien kinderen zijn tot 16.45 uur op school gebleven omdat ze meedoen aan de cursus van de Verlengde Schooldag. Het is een creatieve cursus o.l.v. Hanneke Weigel.
We hebben weer heel veel gedaan vandaag. De kinderen zullen vast en zeker slapen als roosjes!!!

1 opmerking:

  1. Leuk om alles weer te kunnen lezen, en de foto's te kunnen zien!

    Groetjes,

    Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen