maandag 26 september 2011

EigenWijsjes

Morgenochtend ga ik voor het eerst werken met een doosje met EigenWijsjes. EigenWijsjes
Ik heb dit doosje gekocht van een boekenbon die ik voor mijn verjaardag had gekregen. Het is een doosje met 52 kaartjes waarvan ik er 25 heb geselecteerd voor groep 3. Elke dinsdag mag iemand een kaartje trekken. Op het kaartje staat een korte, krachtige, positieve zin met een bijpassende illustratie. Enkele voorbeelden: Ik mag boos zijn!, Ik ben sterk!, Ik mag nee zeggen!, Ik zorg goed voor mezelf!, Ik kan altijd opnieuw beginnen!, Ik mag fouten maken!, Ik kan het!, Ik mag om hulp vragen!
Het kaartje dat het kind trekt is op dat moment het perfecte EigenWijsje voor hem of haar. Het geeft het kind meer zelfvertrouwen en is daarbij een steuntje in de rug. Het helpt om positief te denken, op een eigen en wijze manier!

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuk doosje met Eigen Wijsjes, ik heb er nog nooit van gehoord, maar kan me heel goed voorstellen dat dit positief werkt bij kinderen! Ik ben benieuwd hoe de kinderen het vinden!

    Groetjes en fijne avond!
    Rachel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is zelfs nog een leuk en goed idee voor mijn werk!!! Klinkt erg stimulerend!

    Ben idd ook heel erg benieuwd wat de kinderen er van vinden ;-)

    Groetjes,

    Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben heel benieuwd! Ik denk dat dat voor 'mijn' kleuters ook weleens zou kunnen werken. Super!
    Ben heel benieuwd hoe ze het morgen vinden!.


    groetjes,
    Astrid

    BeantwoordenVerwijderen