woensdag 15 februari 2012

Hoe gaat het in de klas?

Voor u als ouder, voor de leerkrachten maar zeker ook voor de kinderen is alles veranderd na de gebeurtenis van vorige week donderdag.
Afgelopen vrijdag hadden de kinderen veel afleiding door het schaatsen. Dat was een geweldige belevenis.
Afgelopen maandag is de dag vrij rustig verlopen.
Maar gisteren was het helemaal mis. Vanmorgen ben ik de dag begonnen met een fijn gesprek met de kinderen. Ik heb de dag van gisteren met de kinderen besproken. Ik heb de kinderen verteld dat ik de schuld had aan deze ongezellige dag. Ik was die dag erg verdrietig. Dit had drie redenen. Iemand die ik zeer goed ken, was zeer ernstig ziek en is gisterenmiddag ook overleden. Dan de ontvoering waar we allemaal erg verdrietig om zijn, ik ook. En daarnaast speelt nog steeds het rapport van de inspectie waar ik soms ook erg verdrietig om ben. Het was goed om met de kinderen over dit alles te praten. De rest van de dag is prima verlopen. De kinderen hebben lekker gewerkt. We sluiten deze week kern 7 af. De kinderen hebben lange woorden gelezen zoals ijsbeer, balpen, viskom enz.
Een goede uitlaatklep voor de kinderen is ook muziek, dans. Daar besteed ik deze dagen ook extra aandacht aan. Lekker zingen en dansen doet de kinderen goed. Daar genieten ze van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten