vrijdag 6 januari 2012

Een nieuw jaar

Allereerst wil ik iedereen een goed 2012 toewensen. Jongens en meisjes, papa's en mama's en iedereen in jullie familie wens ik alle goeds toe voor 2012.


Op de foto zien jullie het verkeerslicht waarover ik jullie al verteld heb. We gaan dit gebruiken tijdens het werken. Hier brandt het groene licht. Het betekent dat je zachtjes met elkaar mag praten om elkaar bijvoorbeeld te helpen. Je mag ook naar de juf gaan om hulp. Het bovenste licht is rood. Dit betekent dat je niet mag praten, je mag ook niet naar de juf om hulp. De juf is dan bijvoorbeeld bezig met het helpen van een groepje kinderen. Het middelste licht is oranje. Dan mag je zachtjes met elkaar praten. Je kunt elkaar dan bijvoorbeeld vragen stellen. Je mag weer niet naar de juf. Maar misschien kan iemand uit je groepje je helpen. En anders kan je je vraag aan de juf stellen als het licht weer op groen staat.

Het thema van de komende drie weken is dieren. Jullie mogen as. maandag iets meenemen van je huisdier bijvoorbeeld zijn eten. Doe dit in een plastic tas en zet die tas onder de thematafel. 's Middags gaan we kijken wat er in de tassen zit en gaan we proberen te raden wat voor huisdier jij hebt.

Tot maandag!

2 opmerkingen:

  1. Leuk Anita!
    Syl heeft zelf je bericht gelezen, over het stoplicht zei ze gelijk: "oh dat weet ik al, dat heeft de juf al verteld hoor! dat hoef ik niet meer te lezen!!"

    Over het thema, leuk thema altijd, dieren.
    Ze gaat er over nadenken wat we mee kunnen nemen naar school.

    Geniet nog van het weekend en tot maandag!

    Groeten,
    Astrid en Sylvie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi juf Anita

    Ik moet nog 3 bladzijdes lezen van het leesboekje.
    Die lees ik volgend weekend zodat ik dan weet waar het allemaal weer over gaat als ik terug ben op school.
    Ik ga mijn vriendjes en vriendinnetjes wel missen deze week maar krijg er ook iets moois voor terug! Ik heb er zoveel zin in dat ik vandaag niet zo lekker was en hoofdpijn had van de spanningen.
    Succes allemaal deze week en tot volgende week maandag!

    Merel

    BeantwoordenVerwijderen