maandag 9 januari 2012

Maandag 9 januari

De eerste schooldag in het jaar 2012 is prima verlopen. Zowel de kinderen als ikzelf kunnen terugkijken op een fijne dag. We begonnen de dag met elkaar Gelukkig Nieuwjaar toe te wensen. Ik heb heel wat handen geschud. De kinderen hadden allemaal een nieuwe plaats gekregen. Voor sommige kinderen was dat even wennen maar op het einde van de dag was iedereen er al goed aan gewend. En zijn er problemen......kom naar de juf! In de kring hebben we gezellig met elkaar gepraat over de vakantie. Daarna heb ik het prachtige verhaal Kom jij ook uit een ei? voorgelezen. Dit verhaal hoort bij kern 6 van VLL. Deze kern staat in het teken van dieren. We hebben het woordje geit met de g geleerd en het woordje bos met de o. Om 10.00 uur hadden we een feestje: Kevin was gisteren 7 jaar geworden. Nogmaals gefeliciteerd, Kevin. Op de foto zien jullie Kevin grabbelen.

Om 10.30 uur gingen we fijn even naar buiten voor de pauze. Lekker wat voetballen of duikelen aan de stangen. Terug in de klas hebben we wat gedronken en ons fruit opgegeten. Daarna zijn we verdergegaan met VLL. Het verkeerslicht stond op oranje wat betekende dat de kinderen elkaar zachtjes mochten helpen maar dat ze geen vragen aan mij mochten stellen. Ik was aan het werk met kinderen apart. Omdat juf Jeanne nog een vrije dag had, heb ik zelf een tekenles gegeven. De kinderen hebben een wintertekening gemaakt. Jan-Willem, Babs en Damian zijn er al mee klaar. Vraagt u maar eens aan de kinderen hoe ze dit gedaan hebben.

Aan het begin van de middag heeft Sylvie wat verteld over hun hond Fester. Heb ik de naam goed geschreven, Sylvie? Morgenmiddag neemt Levy hun hond mee.

Op het rooster stond deze middag: een half uur zelfstandig werken, rekenen en Veilig de wereld in. Veilig de wereld in is de nieuwe methode voor wereldverkenning die aansluit bij de kernen van VLL.
Wat hebben we vandaag veel gedaan!!! Morgen weer zo'n topdag, jongens en meisjes.

2 opmerkingen:

  1. Weer erg leuk Anita.
    S\ylvie had het er vanavond nog steeds over:de kinderen vroegen zoveel vragen mam.

    Oh, de hond heet Fester ;-)

    groetjes en fijne werkweek!

    Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij heb je het ontzettend druk Anita. Succes met alles.

    groetjes,
    Astrid

    BeantwoordenVerwijderen