dinsdag 4 oktober 2011

Dinsdag 4 oktober

Deze dierendag begon met een kort gesprek met alle knuffels. De kinderen vonden het fijn om de eigen knuffel op tafel te hebben. Na dit gesprek hebben de kinderen een dictee gemaakt op de woordendoos. Wat we elke dag doen is het flitsen van de letters. We hebben het leesboekje van kern 2 uitgelezen. De kinderen bereiden dan zelf twee bladzijden voor. Na het voorbereiden geef ik leesbeurten. Wat bereidt Merel de tekst goed voor.


Tijdens het zelfstandig werken hebben de kinderen veel gedaan: werkbladen maken, lezen, computeren, letterflat, magnetische letterdoos.
Van 10.30 uur tot 11.15 uur hebben we lekker gegymd. We hebben onder andere estafette gedaan. Terug op school hebben we wat gedronken en gegeten. Heidy mocht een EigenWijsje trekken. Dit is het EigenWijsje voor de komende week:

Ik vertelde de kinderen wat ik voelde: jullie werken hard, dat maakt me blij. Maar wat me niet blij maakt is dat jullie zo weinig van elkaar kunnen hebben. Dat maakt me af en toe verdrietig.
's Middags hebben we gerekend, geschreven, getekend in het tekenboek en gekeken naar een aflevering van Huisje Boompje Beestje over de Kinderboekenweek van vorig jaar.
Morgen begint de Kinderboekenweek. Alle kinderen van groep 3 zijn helden.


De kinderen mogen een foto of afbeelding van hun held meebrengen. Die plakken we dan op een heel grote beker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten