woensdag 5 oktober 2011

Woensdag 5 oktober

We begonnen de dag in de aula met de opening van de Kinderboekenweek. Juf Cynthia presenteerde de opening. Alle juffen en mijnheren zongen het lied Superheld. Joanieke, Merel en Levy hadden al een foto van hun superheld meegebracht. Die foto's hebben we op een grote beker geplakt.
Tot de pauze zijn we bezig geweest met VLL. We waren zo hard aan het werk dat de juf het fruit eten om 10.15 uur vergat. Dus na de pauze fruit eten en drinken. Dat er hard gewerkt werd, kunt u op de foto wel aan Sylvie zien.




Verder hebben we vandaag nog gerekend en geschreven. In de rekenles zijn we bezig geweest met de begrippen erbij, eraf, 2 meer en 2 minder. De sommen met 2 meer en 2 minder ga ik morgen met de helft van de klas herhalen. Dit bleek voor een aantal kinderen best moeilijk. In de schrijfles hebben we de 7 geschreven.
Het laatste half uur stond muziek op het rooster. Natuurlijk hebben we het lied Superheld gezongen. Dit is een blues. Wat zongen de meiden en de jongens uit volle borst.



We hebben ook nog een liedje gezongen dat de titel had Ik durf niet. We hebben gepraat over durven en niet durven. Sommige kinderen zeiden: Ik ben nergens bang voor.
Morgenmiddag besteed ik weer een uur aan de Kinderboekenweek. Ik heb er zin in. Het is zo'n leuk motto.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten